ساعت هوشمند HTC وارد بازار فناوري مي شود

تبلیغات

ساعت هوشمند HTC وارد بازار فناوري مي شود

گفته می شود این کمپانی هم زمان روی سه مدل از کامپیوترهای پوشیدنی از جمله ساعت هوشمند در حال کار است. محصولات دیگر شامل بند مخصوصی است که می تواند موزیک  را روی گوشی کنترل و مدیریت کند و همچنین ساعتی است مخصوص سرویس Google Now .

 
 

یک منبع نزدیک به این کمپانی گفته است : در یک شوی خصوصی در کنفرانس جهانی موبایل با شرکت کارشناسان اپراتورهای مخابراتی هفته آینده از ساعت هوشمند اچ تی سی رونمایی شده و در اواخر سال ۲۰۱۴ راهی بازار خواهد شد. اچ تی سی می خواهد از نفشه های خود برای نسل جدید محصولات در بخش کامپیوترهای پوشیدنی در کنفرانس جهانی موبایل صحبت کند.

ساعت هوشمند مذکور روی Qualcomm Toq سوار شده است که لمسی بوده و سیتم عامل اندورید روی گوشی های را پشتیبانی می کند. کوآلکوم توک در واقع ساعت هوشمند کمپانی کوآلکوم است که حالا اچ تی سی آن را با مارک و برند خود با تغییرات تعریف شده عرضه خواهد کرد. ساعت اچ تی سی با یک هدست به صورت انتخابی به دست مشتری می رسد که برای اجرای فرامین روی گوشی بکار گرفته می شود.

اچ تی سی روی Google Now watch  نیز کار می کند که کارش شبیه کار siri اپل بوده منتها در اینجا سخت افزار و نرم افزار توامان با هم عرضه می شود و کارش پیش بینی حرکات بعدی کاربر است.

 

 

 
 

 

اچ تی سی روی برنامه ای کار می کند که با اسکن تقویم می گوید کاربر کجاست و یا کجا باید باشد. استفاده از دیتای جی پی اس و پستهای روی شبکه اجتماعی یک کاربر و اطلاعات رد و بدل شده در ایمیل این برنامه را تعریف می کند.

اچ تی سی سعی دارد با صعود به قله های جدید فناوری، افت فروش خود را جبران کرده و با رقبایی مانند سامسونگ در بیفتد.

در بازار ساعتهای هوشمند ابتدا سونی وارد این عرصه شده و بعد سامسونگ ورودش به مشکل خورد و حالا گفته می شود اپلو گوگل و مایکروسافت روی ساعت های هوشمند مشابه کار می کنند و امسال محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم اگر چه به وسیله ساعت هوشمند می توانیم کارهای زیادی از جمله پیدا کردن فرزندمان را انجام دهیم ؛ اما هنوز دلایلی متععدی دارد تا از این گجت پوشیدنی استفاده نکنیم .

حالا یه سوال ؛  شما هم از ساعت هوشمند استفاده می کنید ؟؟

 

 

 


برچسب ها : ,,,,,

یک حفره بسیار خطرناک در نرم‌افزار اپل پیدا شد !

هکر‌ها با سوء استفاده از این حفره امنیتی در نرم‌افزار موبایلی اپل می‌توانند به رمز‌گذاری‌کاربر دست پیدا کنند و در صورتی که فرد با استفاده از یک شبکه بی‌سیم نا امن مثلا با استفاده از wi-fi رستوران‌ها و اماکن عمومی به اینترنت وصل شود؛ هکر‌ها می‌توانند مبادلات بین کاربر و سایت‌های محافظت شده مانند جی میل و فیس بوک را مشاهده کنند و یا تغییر دهند. حتی اگر از موبایلی هم غیر از محصولات اپل است استفاده می کنید قبلا راجع به خطرات استفاده از اینترنت رایگان هشدارهایی داده بودیم.

 
 
 استاد رمزنگاری دانشگاه جانز هاپکینز ، این نقص امنیتی را فاجعه‌ای فراتر از  تصور ارزیابی می‌کند.البته تا به حال درباره این نقص امنیتی شفاف سازی نکرده اما به نظر می‌رسد به روز رسانی‌ اخیر نرم‌افزار موبایلی اپل در واقع تلاشی برای وصله کرده این حفره امنیتی باشد.

کمپانی اپل به تازگی آپدیت جدیدی از سیستم عامل موبایلی خود را با شماره نسخه iOS 7.0.6 منتشر کرده است که برای رفع برخی مشکلات امنیتی پیش از ارائه iOS 7.0 برای آی‌دیوایس‌ها قابل دریافت است.

 

 

نسخه‌های قبلی iOS در برخی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها دارای مشکلاتی در تأییدنامه SSL بودند که در آپدیت جدید رفع شده است. استاد رمزنگاری دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید که بدون اصلاح این نقص امنیتی، هکر می‌تواند خود را به جای کاربر جا بزند و حتی به اطلاعات مالی او نیز دست پیدا کند.

برخی محققان امنیتی  می‌گویند که نقص مشابه در نسخه‌های فعلی از مک OSX وجود که در لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های رومیزی اپل استفاده می‌شود هم وجود دارد.

 



برچسب ها : ,,,,,

از سقوط ویندوز ۸ تا نگرانی‌های امنیتی درباره خرید فیسبوک

نگرانی‌های امنیتی درباره خرید فیس‌بوک

 

خرید جدید شرکت فیس بوک نگرانی متخصصان امنیتی را به همراه داشته است. شرکت فیس بوک چند روز گذشته از خرید اپلیکیشن واتس‌اپ به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خبر داد و این خرید گران قیمت علاوه بر تحسین‌ها با انتقادهای امنیتی نیز روبرو بوده است. واتس‌اپ در وب‌سایت خود اعلام کرده است که ارتباط بین دو تلفن همراه هوشمند از طریق این اپلیکیشن کاملا ایمن است زیرا تمامی اطلاعات در این سرویس کدگذاری شده است.



 

واتس‌اپ در همین حال به کاربران خود هشدار داده است که هنگام استفاده از این خدمات مراقب باشند زیرا ممکن است دستگاه گیرنده پیام ایمن نباشد، این در حالی است که واتس‌اپ تاکید کرده است که به هیچ عنوان پیام‌های کاربران را ذخیره نمی‌کند. اطمینان‌های واتس‌اپ در حالی صورت می‌گیرد که متخصصان امنیتی معتقد هستند که ممکن است در سیستم واتس‌اپ آسیب‌پذیری‌هایی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاول جوارگو، متخصص امنیتی شرکت Praetorian در وبلاگ خود در این خصوص گفت: امنیت واتس‌اپ و کدگذاری در این اپلیکیشن ایده‌آل نیست و در بخش SSL ایراداتی وجود دارد. در همین حال یک کمیسیونر اطلاعات در آلمان اظهار کرد: خرید جدید فیس بوک نگرانی‌های امنیتی جدی را به همراه داشته است و واتس‌اپ از قوانین حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا پیروی نمی‌کند.

 


 

 

 


 

ویندوز 8 در حال سقوط است



برخی منابع نا‌شناس گفته ‌اند شرکت مایکروسافت قصد دارد قیمت مجوزهای ویندوز ۸ خود را برای سازندگان ابزارهای همراه و رایانه ‏ای کاهش دهد. البته این منابع تاکید کرده‌اند که این کاهش قیمت فقط شامل حال ابزارهای ارزان قیمت سطوح پایینی بازار خواهد شد. ویندوز ۸ تاکنون عملکرد ضعیفی در بازار داشته است، بطوری که از بدو عرضه در اکتبر ۲۰۱۲ تاکنون تنها ۲۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این در حالی است که آمار فروش ویندوز ۷ تا یک سال پس از عرضه به ۲۴۰ میلیون نسخه رسیده بود.

 

بر اساس این گزارش، مایکروسافت قصد دارد قیمت ویندوز 8.1 خود را برای ابزارهایی که قیمت آن‏‌ها کمتر از ۲۵۰ دلار است از ۵۰ دلار به ۱۵ دلار کاهش دهد. این حرکت ممکن است شرایط بازار تبلت‌های ارزان‏ قیمت را تا حدی به نفع مایکروسافت تغییر دهد و سازندگان ابزارهای همراه را قادر سازد تبلت‌های ویندوزی ارزانی روانه بازار کنند. کاهش قیمت ویندوز ۸ همچنین می‌‏تواند فضای بازار لپ ‏تاپ‏‌ها و نوت‏ بوک‏‌ها را تغییر دهد، چرا که هم ‏اکنون سازندگان این ابزار‌ها به سمت تولید نوت‏بوک‏‌های ارزان قیمتی مثل کروم بوک‏‌های گوگل در حال حرکت هستند.

مثلاً سامسونگ هم ‏اکنون در حال تولید یک کروم‏بوک ۲۳۰ دلاری است که تحت سیستم عامل کروم است. اگر این رایانه تحت ویندوز ‏بود، بخش زیادی از هزینه ساخت آن صرف خرید مجوز ویندوز می‌‏شد و قیمت آن نیز از ۲۳۰ دلار فرا‌تر می‌‏رفت. به نظر می‌‏رسد عرضه این لپ‏ تاپ ۲۳۰ دلاری از جمله دلایلی است که مایکروسافت را وادار به کاهش قیمت ویندوز کرده است. پیش‏‌تر نیز برخی منابع گزارش کرده بودند که کاهش ۷۰درصدی قیمت ویندوز بخشی از سیاست مایکروسافت برای بازنگری در سیاست قیمت‏ گذاری مجوزهای این سیستم عامل است.




برچسب ها : ,,,,,,

با Google Chrome با امنیت بالا وبگردی کنید + دانلود

نسخه جدید مرورگر اینترنت Google Chrome (گوگل کروم)، از شاخص‌های امنیتی مهمی برخوردار است که باعث می‌شود گوگل از این نظر آن را با مرورگر مطرح مانند شرکت اپل سفری، موزیلا فایرفاکس و نسخه جدید اینترنت اکسپلورر مقایسه کند.

گوگل کروم از قابلیتی با نام مرور ناشناس (Incognito) بهره می‌برد، که این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد با مرور وبسایت‌ها هیچ رد پایی از خود بر جای نگذارد حتی فایل های کوکی فقط تا هنگام باز بودن پنجره جست و جو در سیستم زنده خواهند بود.

 




نوار آدرس گوگل کروم علاوه بر انجام این کار، یک موتور جستجو نیز هست. کافی است تا هر چیزی که می خواهید در گوگل جستجو کنید را در نوارد آدرس آن تایپ کنید و نتایج و پیشنهادات گوگل را مشاهده کنید. گوگل ادعا کرده است که مرورگر جدیدش بسیار سریعتر و قابل اطمینان تر از هر مرورگر دیگر تا به امروز است. نکته جالبی که در مورد این مرورگر وجود دارد این است که هر برگه (tab) پردازش جدای از دیگری دارد و در صورت کرش کردن یک صفحه، بقیه صفحات جدا گانه بارگذاری می‌شوند.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید



برچسب ها : ,,,,,,

سه گوشي اندرويدي نوكيا معرفي شد + عكس

بعد از انتشار خبرها و شایعات بسیار، شرکت نوکیا در نهایت از سه محصول اندرویدی جدید رونمایی کرد.

اولین محصول آنها Nokia X است که دارای صفحه نمایش ۴ اینچی WVGA، پروسسور دو هسته ای ۱ گیگاهرتزی اسنپ دراگون، ۵۱۲ مگابایت رم، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از microSD، دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و یک باتری ۱۵۰۰mAh است.

 

دیگر محصول اندرویدی نوکیا، +Nokia X نام دارد که نسبت به مدل قبلی دارای رم و حافظه داخلی بیشتر می باشد. Nokia XL هم دارای صفحه نمایشی ۵ اینچی WVGA و دو دوربین ۵ و ۲ مگاپیکسلی است. در این دستگاهها شاهد مجموعه ای از اپ های نوکیا خواهیم بود که جایگزین اپ های گوگل شده اند. مایکروسافت به خریداران این اسمارت فون ها ۱ ماه اشتراک رایگان اسکایپ (تماس تلفنی) و فضای ذخیره سازی OneDrive میدهد.

هر سه گوشي اندرويدي در رنگ های مختلف در اختیار خریداران قرار می گیرد. Nokia X دارای قیمتی
۸۹ یورویی، +Nokia X قیمتی ۹۹ یورویی و Nokia XL قیمتی ۱۰۹یورویی دارد.

 



برچسب ها : ,,,,,,,,

در تاریکی شب بدوید + دانلود بازی

بازی دوندگان شب یکی از بازی های محبوب و کم حجم برای سیستم عامل اندروید است، که موفق به کسب امتیاز 5 ستاره از فروشگاه گوگل پلی شده است. در این بازی Night Surfers شما نقش یک پسر بچه کوچک را خواهید داشت که مسیر بازگشت به خانه را گم کرده است و مجبور هستید در تاریک ترین زمان شب مسیر مناسب برای بازگشت به خانه را پیدا کنید. در مسیر بازگشت به منزل با مشکلات مختلفی مانند: حیوانات خطرناک، جادوگران، شیاطین و ... رو به رو خواهید شد که اگر مراقب خود نباشید بازنده خواهید شد و به منزل نخواهید رسید. از ویژگی های بازی می توان به مواردی چون: کنترل و مدیریت ساده، وجود مراحل متعدد، حجم کم با گرافیک فوق العاده زیبا و ... اشاره کرد. دریچه پیشنهاد می کند، کسانی که علاقه مند به بازی های جذاب و هیجانی هستند بازی دوندگان شب را به صورت رایگان دانلود کنند.

 

 

 
 
 
 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید

 

 

 



برچسب ها : ,,,,,,,

تقویم سال ۱۳۹۳ + دانلود

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ با نزدیک‌تر شدن به سال نو دریچه دست به کار شده و تقویم سال ۱۳۹۳ را برای شما کاربران آماده کرده است. این تقویم شامل (سال ۱۳۹۳ در یک نگاه، مهم‌ترین رویدادهای تاریخی و نجومی) است که توسط شورای مرکز تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران استخراج و تنظیم شده است.

 

 
لحظه تحویل سال 1393 هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران

ساعت 20 و 27 دقیقه و 7 ثانیه روز پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 هجری شمسی

مطابق 18 جمادی‌الاولی 1435 هجری قمری و 20 مارس 2014 میلادی

 

  مشخصات
  حجم: 1.01 مگابایت
  نسخه: PDF & JPG
  امتیاز:

 



برچسب ها : ,,,

سرعت واقعی اینترنت را اندازه گیری کنید + دانلود نرم افزار

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ این سوال برای تمامی افراد وجود دارد که سرعت واقعی اینترنت تلفن همراهشان چقدر است، حال می توانید با استفاده از این نرم افزار Speedtest به آسانی و در عرض 30 ثانیه از سرعت واقعی اینترنت خود مطلع شوید. این برنامه برای آنالیز سرعت واقعی اینترنت شما از سایت معتبر Speedtest.net استفاده می کند و اطلاعات ارائه شده بسیار دقیق و قابل اعتماد هستند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: ارائه سرعت دانلود و آپلود، محیط کاربری زیبا، امکان به اشتراک گذاری سرعت و ... اشاره کرد. همچنین برنامه می تواند وضعیت داخلی تلفن همراه را بررسی کند و راهکارهای مناسبی را برای افزایش سرعت اینترنت ارائه دهد.
 
 
 
 
 
 
برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک کنید
 
قابل اجرا در اندروید 2.2 و بالاتر
حجم نرم افزار: 13.2 مگابایت


برچسب ها : ,,,,,,,

آنتی ویروسی که تلقن همراه به سرقت برده شما را پیدا می کند! + دانلود

برای دانلود  اینجا را کلیک کنید

برای اندروید



برچسب ها : ,,,,

یک نرم افزار حرفه ای برای رشته های مهندسی + دانلود

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ اگر دانشجو یا یک مهندس هستید و نیاز به محاسبه اطلاعات ریاضی دارید، حتما ادامه گزارش را مطالعه کنید. MATLAB Mobile یک نرم افزار پیشرو در زمینه ی محاسبات فنی در گوشی های اندرویدی است، برنامه در ابتدا برای سیستم عامل ویندوز عرضه شده بود که به دلیل کاربردهای فراوان و در خواست های کاربران نسخه اندروید آن نیز ارائه شده است. این برنامه می توانید محاسبات ریاضی مانند: الگوریتم ها، پردازش داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها و محاسبات ریاضی را به صورت دقیق و قابل اعتماد انجام دهد. از ویژگی های اصلی نرم افزار می توان به مواردی چون: محیط گرافیکی، قابلیت نمایش سه بعدی پاسخ ها، امکان اتصال به رایانه و ... اشاره کرد.
 
 
عکس هایی از نمایه نرم افزار:
 
  
 
 
 
برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک کنید
 
قابل اجرا در اندروید 2.2 و بالاتر
حجم نرم افزار: 1 مگابایت
 


برچسب ها : ,,,,,,,,
.